Sommerferien 2008 gik til Bad Gastein i Østrig.

Denne ferie dannede grundlag for at vi i 2009 købte vores egen campingvog, for på den måde at have vores eget hotelværelse med på hjul, hvor vi selv kunne bestemme tid og tempo.

Et spændende liv som campister med egen campingvogn var i vente...

Bad_Gastein

Undervejs på de forskellige Rasthofs langs A7, fik vi strukket benene og drengene fik lidt aktivitet i kroppen og vi fik selvfølgelig også lidt brændstof i maverne :)

Hotel Garni Kirchner serverede kun morgenmad, så første aften fandt vi et rigtig hyggeligt Gasthaus inde i byen, hvor vi voksne fik os en velfortjent Wiennerschnitzel, mens drengene hellere ville have stegt kylling.

Mums hvor det smagte godt :)

Da vi den første morgen stod og kiggede på omgivelserne fra balkonen på Hotel Bristol, var vi alle ganske imponerede over de enorme bjerg massiver omkring os og vi glædede os til rigtig at tage hul på FERIEN I ØSTRIG 2008.

Man kan næsten ikke få nok af udsigten og det forstår man godt når man ser på billedet th. Billedet er taget tidligt om morgenen og som tjeneren på Hotel Bristol forklarede, så sker det meget ofte om sommeren at de lave skyer og tåge kommer op gennem Gastein dalen ude fra Bad Hofgastein og imponerende ser det ud - oppe fra højderne...

Kai nød det varme vand mest af os alle :)

En spændende by-tur blev det også til i Goslar, men vi havde ikke rigtig ro over os til rigtig at nyde byen, for tankerne var rettet mod den videre tur syd på og Østrig. Vi snakkede dog om at vi bestemt måtte tilbage til Goslar en skønne dag, for det var en by som bestemt fortjente et nærmere "eftersyn".

Vi ankom til Hotel Bristol en del senere samme dag, end vi havde regnet med.

Det tog betydeligt længere tid fra Goslar til Bad Gastein end vi havde forudset og det skyldtes ikke mindst alle de endeløse køer for at få noget at spise og drikke på de forskellige rasthofs. Endnu et incitament til at vi i 2009 købte vores første campingvogn. Det at have friheden, eget køkken og mulighed for et rigtigt hvil undervejs, understregede for os at vi i Marts 2009 købte en campingvogn.

Bad Gastein

er blandt andet kendt for sit imponerende vandfald som skærer sig gennem byen og vi blev IKKE skuffede, da vi gik en tur i byen for at opleve blandt andet det.

En anden ting vi havde set frem til at opleve, var Bad Gasteins varme thermal bade og vi blev på igen måder skuffede! Vi var også en tur i thermalbadene i nabobyen Bad Hofgastein og de var også helt fantastiske.